حرف دل فرزند
زندگی نامه شهیدان
جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, :: 19:13 ::  نويسنده : قاسمی

 شما انتظار بسيار بزرگي از من داريد ، من كه در آن دوره كودكي بيش نبودم و حتي لَحن گفتار پدر را نيز بياد ندارم ، چگونه مي توانم شجاعت و رشادت مثال زدني آن شهيد در جبههها را توصيف كنم .

انصاف دهيد آخر در زمان شهادت پدر من طفلي شيرخوار بيش نبودم و از آن دورهي ابتلاء و امتحان و مردي و نامردي ، جز اشكهاي مظلومانه مادر چيزي بياد ندارم .

از اينها گذشته مگر نه اين است كه پيامبر بزرگوار ما فرمود : بالاتر از هر نيكي ، نيكي هست تا آنكه مرد در راه خدا كشته شود ، كه هيچ نيكي بالاتر از آن نيست . پس چگونه از زمينيان انتظار داريد در باره شهدا كه نسلشان آسماني است ، چيزي بدانيم .

اگر مي خواهيد حاج يادگار را بشناسيد ، بايد وصف او را از فرشتگان آسمان جويا شويد ، بايد اوصاف او را از ارواح طيبه شهدائي بپرسيد كه كه روحشان به آسمانها پر كشيده است . از روح بلند غلام ملاحي     بپرسيد ، از شهيد كاظم فتحيزاده بپرسيد ، از شهيد علي غيوري بپرسيد ،  از شهيد علي بسطامي ،  از شهيد عليداد كرمپور ،  از شهيد ا... كرم شاهمحمدي بپرسيد . وصف حال او را از رزمندگاني بپرسيد كه در آن زمان با او مأنوس بودند ، ولي الان فراموش شدهاند . آنها مي گفتند كه ما آنقدر به حاج يادگار اعتماد داشتيم ، كه اگر با يك دسته به قلب يك لشكر هم مي زد ، دنبال او مي رفتيم ، چون ميدانستيم او در نوك پيكان حمله و درگيري با دشمن قرار دارد . آنها مي گويند كه حاج يادگار از آن دسته فرماندهاني نبود كه دستور پيشروي بدهد و خود عقب بماند . و همين خصلت او بود كه عاقبت زمينه شهادت اورا فراهم كرد .

جبهههاي خون و شهادت كه در سالهاي جنگ با او مأنوس بودند ، حاج يادگار خوب مي شناسند ، از كوههاي ميمك و پاسگاه شورشيرين شرح دلاوريهاي او بپرسيد ، از كوههاي سربفلك كشيده كولگ وصف او را بخواهيد ، از قلاويزان و تپه ماهورهاي چنگوله استواري قدمهاي او را سؤال كنيد ، از گيژالكي و كوه اناران هم احوال او را جويا شويد . با وجود آنكه ميدانهاي مين جبهههاي ايلام مدتهاست كه حاج يادگار را نديدهاند ، هنوز او را از ياد نبردهاند ، خوب بياد دارند كه هر بار براي او دامي گستردند ، امّا نتوانستند او را بدام بيندازند ، و هر بار شكست را پذيرا شدند .

از تاريكي شب و گشتهاي شبانهاش هم مي توان سؤال كرد ، من كه در آن زمان نبودم ، ولي دوستانش مي گويند اگر او راهي را در شب تاريك براي اولين بار طي مي كرد ، آنرا چنان بخاطر مي سپرد كه گوئي ميسر روزانه او بوده است .

از تفنگ كلاشينكفي كه بدست داشت هم بپرسيد ، از گلولههائي كه بر سينه دشمن فرود مي آورد هم بخواهيد تا حديث رشادتهاي او را براي شما بازگو كنند .

از دشمن و از آنهائي كه بدست او بدرك واصل شدند ، بخواهيد تا حاج يادگار را براي شما معرفي كنند . از آن گروه به اصطلاح فرسان و از آن به اصطلاح گوشبُرها كه بدست پدرم معدوم شدند ، تقاضا كنيد تا روزگار سياه خود هنگام مواجهه با او را توصيف كنند .

دوستان پدرم مي گويند كه او رئيس گوشبُرها را بهلاكت رسانده و مردم شاهد گرداندن اجساد ناپاك آنها در شهر بودهاند ، من چيزي از آن حادثه بياد ندارم ، امّا مردم مي توانند شرح ما وقع را براي شما بازگو كنند .

ولي برادران اين خواهش من فرزند شهيد را رد نكنيد و از آنانكه از شهيد و شهادت بوئي نبردهاند ، مطلبي سؤال نكنيد ، از كساني كه در طول هشت سال دفاع مقدس از دور هم دستي بر آتش جنگ نگرفتند ، چيزي نپرسيد ، از افراد ترسوئي كه از مقابل دشمن دين و ناموس خود فرار كردند ، نخواهيد تا از شجاعت و رشادت شهيدان چيزي بگويند . به آنان كه با چنگ و دندان مقامات دنيائي را گرفته و به ضرب شمشير هم آنرا رها نمي كنند ، ميدان سخن گفتن از شهيدان را ندهيد ، كه زبان اين جماعت چاپلوس و متملق جز براي طلب دنيا نمي چرخد و اگر بدانند كه آنچه مي گويند براي دنيايشان ضرر دارد ، هرگز آنرا بر زبان نمي آورند .

 

 


نظرات شما عزیزان:

sara
ساعت21:16---23 مرداد 1391
مرسی خوب بود اگه تونستی یه سری به لینک منم بزن خوشال میشم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگی نامه شهیدان و آدرس samanehghasemi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 521
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1